top
اهمیت آشپزی کودکان

اهمیت آشپزی کودکان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اهمیت آشپزی کودکان بچه ها خیلی زود لذت خوردن را یاد می گیرند. آنها دلشان می خواهد که به بزرگترها در تهیه و آماده سازی غذا کمک کنند. کودکان هنگامی که به موضوعی علاقه مند باشند و درگیر آن مسئله شوند‘ سریع تر یاد می گیرند.

اهمیت آشپزی کودکان

 
اهمیت آشپزی کودکان            
اهمیت آشپزی کودکان بچه ها خیلی زود لذت خوردن را یاد می گیرند. آنها دلشان می خواهد که به بزرگترها در تهیه و آماده سازی غذا کمک کنند. کودکان هنگامی که به موضوعی علاقه مند باشند و درگیر آن مسئله شوند‘ سریع تر یاد می گیرند.
• در آشپزی دو اصل مهم وجود دارد‘ حرف زدن و مطالعه کردن. باید دستور تهیه غذا مطالعه و سپس در مورد آن صحبت تا مرحله به مرحله غذا آماده شود. • در تهیه غذا‘ کودکان با مقیاسها و معیارهای ریاضی مانند لیتر‘ سی سی ‘ گرم و... آشنا می شوند.
• با دیدن تغییر در مواد الویه ای که در تهیه غذا استفاده می شود‘ کودکان علم شیمی و تغییر مواد را می آموزند.
• هنگام آشپری ‘ کودک به اهمیت تغذیه مناسب پی می برد و سعی می کند غذاهایی را برای خوردن انتخاب کند که ارزش غذایی مناسبی داشته باشند.
• با پختن غذاهای خارجی ‘ کودک با فرهنگ های دیگر‘ آشنا شده و سعی می کند با آنها ارتباط برقرار کند.
• مهارت تفکر در کودکان در هنگام تهیه و آماده سازی غذا تقویت می شود. به طور مثال اگر در تهیه کیک‘ بیش از اندازه از آرد استفاده کنیم‘ کیک بسیار خشک و سفت می شود. کودک همچنین در تهیه غذا‘ با نسبت ها آشنا می شود‘ مثلاً اگر در تهیه کیک‘ تمام مواد آن دو برابر کنیم‘ حجم کیک تهیه شده نیز دو برابر خواهد شد.
• مهارت های اجتماعی مانند حل مسئله ‘ کار گروهی و مسئولیت پذیری در هنگام تهیه و آماده سازی غذا در کودکان تقویت می شود. احترام به خود‘ هنگامی که کودک برای خود و دیگران غذا تهیه می کند.        

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات