top
کار مناسبی را برای کودک خود انتخاب کنید

کار مناسبی را برای کودک خود انتخاب کنید

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: هنگامیکه تصمیم به با هم کار کردن می گیرید ، برنامه ریزی داشته باشید . برای بچه های کوچکتر با غذاهای ساده ای که کمتر از پنج نوع ماده تشکیل دهنده دارند شروع کنید . در این صورت نیازی به منتظر گذاشتن کودک در زمان انجام مراحل پیچیده تر نمی باشد . تهیه یک نوع سالاد و یا یک کیک ساده می توانند طرح های خوبی برای شروع باشند

کار مناسبی را برای کودک خود انتخاب کنید

کار مناسبی را برای کودک خود انتخاب کنید:
هنگامیکه تصمیم به با هم کار کردن می گیرید ، برنامه ریزی داشته باشید . برای بچه های کوچکتر با غذاهای ساده ای که کمتر از پنج نوع ماده تشکیل دهنده دارند شروع کنید . در این صورت نیازی به منتظر گذاشتن کودک در زمان انجام مراحل پیچیده تر نمی باشد . تهیه یک نوع سالاد و یا یک کیک ساده می توانند طرح های خوبی برای شروع باشند . همچنین برای تهیه یک نوع پیتزا تدارک ببینید و در این حالت کودک می تواند سس و پنیر و تزئینات آن را خود انتخاب کند . بچه های بزرگتر می توانند در سطوح بعدی آشپزی شرکت کرده و در تهیه دستور پخت های سخت تر با شما همکاری کنند .
وقتی دستور پخت غذایی را انتخاب می کنید در مورد مراحلی که کودک به طور مستقل می تواند عمل کند، فکر کنید . به عنوان نمونه کودکی که توانایی خواندن دارد می تواند زمانیکه شما می خواهید مواد غذایی تشکیل دهنده را از کابینت ها خارج کنید ،با صدای بلند آنها را از روی صفحه دستور پخت بخواند . کودک کوچکتر می تواند در ریختن مواد مورد نیاز در کاسه به شما کمک کند و کودک بزرگتر می تواند مواد مورد نیاز را اندازه گیری کند و بدون کمک گرفتن از شما آنها را به یکدیگر اضافه کند .
انجام برخی مراحل آماده سازی، کار سخت شما را آسان تر می کند به عنوان مثال شستن توت ها یا گیلاس های مورد نیاز برای تهیه یک کلوچه میوه ای ، فرایند تهیه آن را سریع تر جلو می برد .
اگر مکثی در حین کار وجود دارد به کودک خود به عنوان زنگ تفریح وقتی برای استراحت بدهید و بعد برای انجام قسمتی که مورد علاقه او است و یا برای تست غذایی که با هم پخته اید او را صدا بزنید



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات