top
مصرف غذایی رنگی عامل شب ادراری در کودکان

مصرف غذایی رنگی عامل شب ادراری در کودکان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: دبیر علمی کنگره دانستنی‌های ضروری اورولوژی اطفال گفت:« مواد غذایی دارای مواد رنگی مصنوعی مثل قهوه، شیرکاکائو، شکلات یا دارای ادویه‌های تند مانند سوسیس و کالباس هستند باعث انقباض شدید مثانه و شب ادراری می‌شوند.»

مصرف غذایی رنگی عامل شب ادراری در کودکان

مصرف غذایی رنگی عامل شب ادراری در کودکان
دبیر علمی کنگره دانستنی‌های ضروری اورولوژی اطفال گفت:« مواد غذایی دارای مواد رنگی مصنوعی مثل قهوه، شیرکاکائو، شکلات یا دارای ادویه‌های تند مانند سوسیس و کالباس هستند باعث انقباض شدید مثانه و شب ادراری می‌شوند.»
 دبیر علمی کنگره دانستنی‌های ضروری اورولوژی اطفال گفت: مواد غذایی دارای مواد رنگی مصنوعی مثل قهوه، شیرکاکائو، شکلات یا دارای ادویه‌های تند مانند سوسیس و کالباس هستند باعث انقباض شدید مثانه و شب ادراری می‌شوند.
صلاح‌الدین دلشاد، دبیر علمی کنگره دانستنی‌های ضروری اورولوژی اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: 90 درصد از مبتلایان به شب ادراری به دلیل رفتارهای نادرست والدین دچار مشکلات روانی می‌شوند.

وی افزود:« شب ادراری در سن 14 سالگی و سن بلوغ به یک درصد کاهش می‌یابد و سالانه 15 درصد از آمار مبتلایان به این مشکل کاسته می‌شود«.

دبیر علمی کنگره دانستنی‌های اورولوژی اصفال خاطرنشان کرد: تعریف شب ادراری در میان کودکان زیر 5 سال وجود ندارد و این در حالی است که اگر یکی از والدین در کودکی شب ادراری داشته باشد در 40 درصد موارد فرزندشان شب ادراری خواهند داشت و اگر هر دو سابقه شب ادراری داشته باشند این میزان به 70 درصد می‌رسد.

دلشاد عواملی همچون مشکلات سیستم عصبی، عوامل ارثی، عفونت ادراری و استرس را مؤثر بر شب ادراری کودکان دانست.

وی ریفلاکس یا برگشت ادرار به کلیه را در دختران پنج تا شش برابر پسران عنوان و تصریح کرد:بسیاری از این کودکان تا سنین شش سالگی و به بعد این بیماری در آنان تشخیص داده نمی‌شود و دچار عارضه عفونت ادرای و مشکلات کلیوی می‌شوند.

دلشاد ضمن تاکید بر اینکه نباید کودکانی را که شب ادراری دارند با آموزش صحیحی برای به موقع دستشویی رفتن تنبیه کرد و با خشونت با آنان برخورد کرد، گفت:خانواده‌هایی که فرزندان خود را به دلیل شب ادراری تنبیه می‌کنند باید بدانند که کودکانشان در آینده احتمالاً به مشکلات گوناگون از جمله یبوست و مسائل روانی دچار خواهند شد



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات