top
خجالت کشیدن فرصت های موفقیت را می سوزاند

خجالت کشیدن فرصت های موفقیت را می سوزاند

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بخشی از کمرویی ریشه در ساختار ژنتیکی افراد دارد اما اکتساب در محیط خیلی مهم‌تر است. به گزارش جعفر بای، روانشناس و آسیب شناس اجتماعی گفت: بسیاری از کودکان با نشاط و سلامت هستند که به خاطر داشتن والدینی نالایق و بدزبان و یا به خاطر درگیر شدن با شرایط آسیب‌زا شخصیتشان به کلی دگرگون و ویران شده است.

خجالت کشیدن فرصت های موفقیت را می سوزاند

جعفر بای، روانشناس و آسیب‌شناس اجتماعی گفت: بخشی از کمرویی ریشه در ساختار ژنتیکی افراد دارد اما اکتساب در محیط خیلی مهم‌تر است.
به گزارش  جعفر بای، روانشناس و آسیب شناس اجتماعی گفت: بسیاری از کودکان با نشاط و سلامت هستند که به خاطر داشتن والدینی نالایق و بدزبان و یا به خاطر درگیر شدن با شرایط آسیب‌زا شخصیتشان به کلی دگرگون و ویران شده است.

بای ادامه داد: البته عکس این مورد هم صادق است افراد ساکت، ترسو و گوشه‌گیری هم هستند که در اثر تماس با محیط مناسب به افرادی اجتماعی تبدیل شده‌اند.

این روانشناس تصریح کرد: کسانی که به جنون یا توهم دچار هستند هم می‌توانند خوب شوند البته به شرطی که ابراز صحیح در اختیار آنها قرار گیرد.

بای افزود: واقعیت این است که تمام جنبه‌‌های شخصیت شما تغییر پذیرند و قدم اول برای ایجاد تغییر این است که بفهمید چرا در هر لحظه کار خاصی انجام می‌دهید.

وی تاکید کرد: ذهن ما دائم اطلاعات گوناگونی را از طریق خواس پنج گانه دریافت و ذخیره می‌کند. حتی اطلاعات پراهمیت را. وقتی عقیده‌ای را دائما تکرار نماییم آن عقیده به صورت باور در می‌آید و همین باورها روی نحوه درک ما از واقعیت و طرز رفتار ما تاثیر می‌گذارند.

بای افزود: وقتی شما عقیده و باوری را می پذیرند ذهنتان به طور خودکار پیام هایی که به آن عقیده جور نباشد را رد می کند و یا اصلا آن ها را مطرح نمی کند و شما راه برای تغییر دادن این باور این است که پیام‌هایی به ذهن بفرستیم که بسیار قوی و محکم و غیر قابل چشم پوشی هستند به طوری که مغز نتواند آن‌ها را رد کند.

بای تاکید کرد: در واقع خودتان می‌توانید متوجه شوید رشد کمرویی شما در کجاست، آن را بیابید ما آن مقابله کنید.

وی ادامه داد: یک قدم مهم برای درمان خجالت و یا اضطراب اجتماعی این است که علائم و نشانه‌های این احساس را شناسایی کنید، وقتی خجالت می‌کشید دقیقا چه حسی دارید و چه تغییراتی در بدن شما رخ می‌دهد علائم مخصوص به خودتان را شناسایی کنید و به محض اینکه احساس کردید این علائم در حال ظاهر شدن هستند؛ سعی کنید برای چند دقیقه خودتان را از آن موقعیت دور کنید و نفس عمیق بکشید تا این علائم کمتر شود.

این روانشناس و آسیب شناس اجتماعی خاطر نشان کرد: با خودتان مهربان باشید و سعی کنید کم کم خودتان را با شرایط مختلف سازگار کنید تا در نهایت بتوانید بر احساس خجالت غلبه کنید

 



مرتبه
مرتبه
سعیدنعمتی
1394/07/02 - 05:05
اول باید مواردی که کودک در ان خجالتی هست مشخص شود
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات