top
تشویق کودک به جداخوابیدن

تشویق کودک به جداخوابیدن

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: معمولاً تشویق یکی از راه‌های نهادینه کردن عادت‌های خوب در بچه‌هاست. روان‌شناسان زیادی معتقدند که دادن جایزه‌های کوچک و مبتنی بر قانون، می‌تواند کودک را به انجام کارهای خوب تشویق کند. والدین می‌توانند برای جدا کردن اتاق کودک از این راه استفاده کنند.

تشویق کودک به جداخوابیدن

معمولاً تشویق یکی از راه‌های نهادینه کردن عادت‌های خوب در بچه‌هاست. روان‌شناسان زیادی معتقدند که دادن جایزه‌های کوچک و مبتنی بر قانون، می‌تواند کودک را به انجام کارهای خوب تشویق کند. والدین می‌توانند برای جدا کردن اتاق کودک از این راه استفاده کنند.
آن‌ها می‌توانند جدولی که روزهای هفته را مشخص می‌کند در اتاق او بچسبانند و هر بار که کودک شب را در اتاق خود می‌گذراند، با ستاره و برچسبی مشخص کنند و به تعداد هر سه یا چهار برچسب یا ستاره، هدیه کوچکی که کودک می‌خواهد را برای او بگیرند، اما مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید!
استثنائات
برخی قوانین می‌تواند با استثناهایی همراه باشد. جدا خوابیدن کودک هم یکی از قوانین است که اگرچه اجرای آن نیاز به جدیت والدین دارد، اما در مواردی می‌توان استثناهایی برای آن قائل شد. بیماری کودک یا موقعیت‌های خاص، از مواردی است که کودک باید درک کند، جدا خوابیدن او یک قانون و عادت همیشگی است، اما در مواردی مانند بیماری، برای مراقبت بیشتر، مادر می‌تواند کودک را در کنار خود بخواباند، اما این موارد خاص نباید به عادتی همیشگی برای کودک تبدیل شود.

 



مرتبه
مرتبه
ارشيا
1394/06/23 - 07:17
عالي بود
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات