top
تاثیر جدابودن اتاق خواب کودک در کاهش بی قراری

تاثیر جدابودن اتاق خواب کودک در کاهش بی قراری

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: دبیر انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: با جداکردن اتاق کودک در ابتدای تولد، کودک تصوری از ترس و اضطراب ندارد و نسبت به کودکانی که همیشه در کنار مادر هستند کمتر دچار حالت هایی از بی قراری و اضطراب می شوند.

تاثیر جدابودن اتاق خواب کودک در کاهش بی قراری

دبیر انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: با جداکردن اتاق کودک در ابتدای تولد، کودک تصوری از ترس و اضطراب ندارد و نسبت به کودکانی که همیشه در کنار مادر هستند کمتر دچار حالت هایی از بی قراری و اضطراب می شوند.
 دکتر 'پرویز مظاهری' درگفت و گو یی افزود: کودکانی که حاضر به جدا شدن چند ساعته از والدین خود در زمان خواب نیستند، بیشتر در غذا خوردن، لباس پوشیدن و هنگام تنها شدن بهانه جویی و بی قراری می کنند، در صورتی که با جدا کردن اتاق خواب کودک از همان ابتدا می توان از ایجاد این وابستگی در او جلوگیری کرد.
دبیر انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به اینکه جدا کردن اتاق کودک از همان ابتدای تولد در کم کردن وابستگی کودک به مادر موثر است گفت: این کار باعث می شود زمانی که به مدرسه می رود کمتر دچار ترس و بی قراری شود.
وی افزود:یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش ترس و اضطراب و وابسته نشدن کودک به مادر، این است که از همان ابتدای تولد، اتاق کودک جدا شود، ولی بسیاری از مادران به خاطر راحتی خود و تصور اینکه نباید نوزاد را از خود دور کنند معمولا، اتاق کودک را جدا نمی کنند، در صورتی که همین جدا نکردن کودک از خود، ریشه بسیاری از وابستگی ها و ترس و اضطراب های کودک است.
مظاهری با بیان اینکه بازی کردن و گذراندن وقت با همسالان یکی از روش های موثر در کاهش ترس از مدرسه و کاهش وابستگی کودک به مادر است، یادآورشد: مادران باید در زمان هایی که کودک را همراه خود به پارک می برند به کودک اجازه برقراری ارتباط با همسالان و بازی کردن با آنها را بدهند.
وی گفت:کودکانی که در خانواده بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و یا اینکه دوره پیش دبستانی و مهد کودک نرفته اند، بیشتر از سایر کودکان دچار ترس می شوند و با دور شدن از خانواده وحشت و اضطراب در آنها پدید می آید.

 



مرتبه
مرتبه
مامان رادمان
1394/01/26 - 07:38
چطور ميتونم رادمانو عادت بدم تو اتاق خودش بخوابه ؟
اون الآن شش سال و نيمش موقع خواب شديدا به من وابستس دست تو دست من مي خوابه و حتي بايد روم هم طرف اون باشه تا بخوابه تا حالا چند بار خواستيم اتاق خوابشو جدا كنيم ولي موفق نشديم. لطفاً ما را راهنمايي كنيد.
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات