top
توصیه هایی برای رعایت بهداشت فردی

توصیه هایی برای رعایت بهداشت فردی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بلوغی که در سن نوجوانی ایجاد می شود و شاخصه اصلی و مهم دوران نوجوانی است، تغییرات عمده ای را در زمینه رعایت و ضرورت بهداشت شخصی در فرد ایجاد می کند.

توصیه هایی برای رعایت بهداشت فردی

به همین منظور رعایت موارد زیر به نوجوانان و والدین و معلمین مدرسه توصیه می شود:
1- بلوغی که در سن نوجوانی ایجاد می شود و شاخصه اصلی و مهم دوران نوجوانی است، تغییرات عمده ای را در زمینه رعایت و ضرورت بهداشت شخصی در فرد ایجاد می کند.
به والدین و معلمان که با نوجوانان سر و کار دارند، توصیه می شود که درباره این تغییرات با نوجوانان خود صحبت کنند و به وضوح تغییرات انجام گرفته در دوران نوجوانی را برای آنها بازگو کنند. لحن گفتگو باید صمیمانه و دوستانه باشد تا نوجوان به راحتی آن را بپذیرد.
2- والدین باید علاوه بر بازگو کردن تغییرات طبیعی بدن در دوران نوجوانی، لیستی از وسایل بهداشتی که نوجوان در این دوران به آنها احتیاج دارد را تهیه کنند و در اختیار او قرار دهند، وسایلی مانند تیغ، مواد ضدتعریق و خوشبوکننده زیر بغل، ریش تراش برای آقا پسرها و نوار بهداشتی و سینه‌بند برای دختر خانم ها و ... ، زیرا ممکن است که در اوایل بازگو کردن احتیاجشان به این وسایل برای نوجوانان کمی سخت باشد، بنابراین والدین باید قبل از بازگو کردن احتیاج آنها، این وسایل را در اختیارشان قرار دهند.
3- به والدین توصیه می شود که کار با وسایل بهداشتی را به نوجوانان خود آموزش دهند تا مشکلی حین استفاده برای آنها پیش نیاید؛ مثلا چگونگی استفاده از تیغ را که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود به آنها آموزش دهند تا مشکلاتی مانند جوش و زخم در اثر عدم آگاهی کافی برایشان ایجاد نشود.
4- همچنین والدین باید نوجوانان خود را به استفاده از محصولات بهداشتی در این دوران تشویق کنند تا آنها هم نظافت شخصی را در زندگی خود رعایت کنند.
5- متخصصان توصیه می کنند که والدین باید با نوجوان خود صادق باشند و در عین حال ظرافت های گفتاری و رفتاری لازم را نیز به کار برند؛ برای مثال اگر پدر و مادری متوجه شوند که نوجوان خود بوی عرق می دهد و این نکته را به او گوشزد نکنند، ممکن است در بیرون از منزل مورد تمسخر دوستان خود قرار گیرد و دچار سرخوردگی شود.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات