top
اهداف آموزش بهداشت در دانش‌آموزان

اهداف آموزش بهداشت در دانش‌آموزان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اهداف غایی آموزش بهداشت از هدف نهایی آموزش جدا نیست. آموزش بهداشت از یک طرف به دنبال ایجاد تغییر آگاهانه در رفتار دانش‌آموز، خانواده و جامعه به شکلی است که سلامت آنها را به نحو بهتری تضمین نماید و از طرف دیگر و هم‌زمان با هدف اول به دنبال تاکید و تشویق رفتارهایی است که در حال حاضر سلامت دانش‌آموز، خانواده و جامعه را تحت تاثیر مثبت خود قرار داده‌اند.

اهداف آموزش بهداشت در دانش‌آموزان

اهداف آموزش بهداشت در دانش‌آموزان
اهداف غایی آموزش بهداشت از هدف نهایی آموزش جدا نیست. آموزش بهداشت از یک طرف به دنبال ایجاد تغییر آگاهانه در رفتار دانش‌آموز، خانواده و جامعه به شکلی است که سلامت آنها را به نحو بهتری تضمین نماید و از طرف دیگر و هم‌زمان با هدف اول به دنبال تاکید و تشویق رفتارهایی است که در حال حاضر سلامت دانش‌آموز، خانواده و جامعه را تحت تاثیر مثبت خود قرار داده‌اند.
مثلا اگر دانش‌آموزی در مجموعه رفتارهای خود عادت به رفتار غیربهداشتی داشته و در عین حال ورزش هم می‌کند مراقب سلامتی هر دوی اینها را مورد نظر قرار دهد.
رفتار اول را به منظور ایجاد تغییر در آن و رفتار دوم را به منظور تاکید و تشویق در جهت حفظ و ادامه آن و چه بهتر که به منظور موفق شدن در جهت تغییر رفتارهای اشتباه، ابتدا با تاکید و تشویق رفتارهای صحیح شروع نماید.
این روند هنگامی صورت عمل به خود می‌گیرد که معرفت یا دانش جدیدی برای فرد یا گروه فراهم شود. انتظار می‌رود که دانش‌آموز این دانش و اطلاعات را بپذیرد و یک نگرش و تعهد مثبت در جهت تغییر مطلوب پیدا کند. در این سطح، راهبرد عملی ممکن است مشارکت مستقیم یا روش‌های جدید برای دست‌یابی به اهداف باشد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات