top
راهکار والدین جهت آشناسازی کودکان و اهل بیت(س)

راهکار والدین جهت آشناسازی کودکان و اهل بیت(س)

کار گروه فرهنگی،پرتال جامع و تخصصی کودک:والدین احکام و دستورات دین را به کودک خود یاد دهند، همچنین محبت اهل‌ بیت(ع) را در دل فرزند خود بگنجانند و جهت آشنا کردن کودکان با قرآن و امامان اقدام کنند.

راهکار والدین جهت آشناسازی کودکان و اهل بیت(س)
حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، 16 مهر به‌مناسبت هفته کودک در جمع کودکان و نوجوانان لرستان به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) با این مضمون که «کودک و فرزند میوه ازدواج و زینت زندگی انسان است» اشاره کرد و گفت: پیامبراکرم(ص) همچنین کودک را گلی از گل‌های بهشت دانسته است و ایشان با کودکان بسیار مهربان بودند.
وی با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) بر ضرورت احترام و محبت به کودکان همواره تأکید داشته‌اند، در بیان حقوق کودک گفت: اولین حقوق کودک بر والدینش این است که نام نیکو برای او انتخاب کنند، به کودک احترام بگذارند و جهت تربیت صحیح وی اقدام کنند.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان ادامه داد: والدین باید قرآن را به کودک خود بیاموزند، به وی آگاهی دهند و احکام و دستورات دین را به کودک خود یاد دهند، همچنین محبت اهل‌ بیت(ع) را در دل فرزند خود بگنجانند و جهت آشنا کردن کودکان قرآن و امامان اقدام کنند، والدین باید از آزار و اذیت کودک خود پرهیز کنند و برای وی وقتی متولد شد عقیقه بدهند.
امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه اشاره کرد و افزود: امروز رژیم صهیونیستی به‌عنوان حکومت کودک‌کش در جهان شناخته شده است.
وی به تلاش‌های دشمن در راستای منحرف کردن کودکان و نوجوانان در قالب بازی‌های کامپیوتری، اسباب‌بازی‌های شیطانی و لوازم‌التحریر شیطانی اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان ما باید در برابر توطئه‌های دشمن هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمن به اهداف پلیدش برسد.
حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: کانون پرورش فکری برنامه‌های جذاب و خوبی برای رشد کودکان و نوجوانان دارد که لازم است با توجه به این فرموده رهبر معظم انقلاب که «مسئله کانون مسئله انقلاب است» کودکان ما مسائل مربوط به انقلاب را در کانون پرورش فکری یاد بگیرند.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات