top
جلوگیری از دوست یابی

جلوگیری از دوست یابی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: پسر 7 ساله ام را از دوستی با همسالان در مدرسه نهی می کنم تا از بد آموزی های آنان مصون بماند. آیا این کار من اشکال دارد ؟

جلوگیری از دوست یابی

دوستان و رابطة دوستانة کودک شما با همسالان، آثار بسیار مثبتی دارد و محرو میت از آن، او را دچار خلاهایی خواهد کرد. برخی از آثار مثبت دوستی با همسالان چنین است :

1- اجتماعی شدن : کودک شما با ایجاد رابطة دوستی با همسالان، راه های ارتباط برقرار کردن (کنش متقابل) و همکاری با دیگران را می آموزد و این امر، سبب اجتماعی شدن کودک می شود. توجه داشته باشید که دوست یابی، مهارت اجتماعی به شمار می رود.

2- تأثیر پذیری مثبت : کودکان در بسیار از رفتارهای مثبت، مانند ادب، شجاعت و ... تحت تأثیر دوستان خود هستند. دوست، حتی در ادامة تحصیل و علاقه مندی کودک به تحصیلات عالی نیز اثر دارد.

3- یافتن راه حل مشکل : با توجه به برخوردها و قهرهای کودک با دوستان و تفکر برای یافتن راه حل مشکلات خود با آنان، با راه های حل مشکل آشنا می شود. به طور کلی، کودکانی که با دیگران روابط دوستانه دارند، بهتر می توانند دشواری های زندگی را تحمل‌ کنند.

4- آرامش روحی : وقتی کودک، هنگام برقراری ارتباط با دوستان خود، از مشکلات آنان آگاه می شود و می فهمد که دیگران نیز مشکلاتی مشابه او دارند، اضطرابش کمتر می شود و آرامش بیشتری می یابد. نفس وجود دوستان و ارتباط با آنان، مانند ارتباط فامیلی  عاملی برای کاهش اضطراب است.

5- تخلیة احساسات : کودک در مواردی، به عللی (ترس، خجالت، مشغلة فراوان والدین و ...) فرصت سخن گفتن با پدر و مادر را نمی یابد و با دوستان خود درد دل می کند و همین امر، سبب تخلیة احساسات او می شود و آرام می گیرد.

با توجه به این آثار مثبت، به شما توصیه می کنم در تصمیم خود تجدید نظر کنید و فرزند خود را از این آثار محروم نسازید؛ البته این آثار مثبت، در صورتی است که دوستان فر زند شما، مطلوب باشند 

 برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات