top
ریاست طلبی کودک

ریاست طلبی کودک

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: کودک شما در فاصله ی بین سه تا پنج سالگی و نیز سال های بعد از آن به شدت به بازی با همبازی های خود و مشارکت در فعالیت های گروهی علاقه نشان می دهد.

ریاست طلبی کودک

کودک شما در فاصله ی بین سه تا پنج سالگی و نیز سال های بعد از آن به شدت به بازی با همبازی های خود و مشارکت در فعالیت های گروهی علاقه نشان می دهد. او حالا میل دارد که دیگران را نیز در چیزهای مورد علاقه ی خود اعم از خوراکی و اسباب بازی یا یک فعالیت شاد و مفرح شریک کند. او دیگر عادت کشیدن، هل دادن و زدن کودکان دیگر را که مربوط به مقطع 2 تا 3 سالگی اش می شد ترک گفته و به همزیستی مسالمت آمیز با دوستانش روی آورده است.

بارزترین ویژگی رفتاری کودک شما در مقطع فعلی که برای او مشکلاتی را نیز به همراه می آورد شکل گیری حس «ریاست طلبی» در اوست.

اگر روزی مشاهده کردید که کودکتان به خاطر ژست رییس مابانه ای که برای سایر همبازی هایش گرفته از بازی اخراج شده یا حتی کتک مختصری هم خورده است، زیاد نگران نشوید. این تجربیات به تعدیل رفتارهای سلطه جویانه ی او کمک خواهد کرد و اگر او واقعاً دارای حس مدیریت قوی و ذکاوت لازم باشد، از همین راه مسیر درست ریاست را کشف خواهد کرد. از به زودی از طریق ابراز علاقه به سایرین، مداخله ی  دوستانه در امور و حل مشکلاتشان آنها را جذب کرده و قدرت ریاست خود را آزمایش می کند.

با بهره گیری از تربیت صحیح و رفتارهای عاقلانه، این عادت به تدریج در کودکتان پرورش یافته و ادامه پیدا می کند. بروز چنین رفتارهایی را به فال نیک بگیرید و آن را یکی از دلایل رشد فکری و عقلی او به حساب آورید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات