top
تنظیم خانواده، چرا ؟ چگونه ؟

تنظیم خانواده، چرا ؟ چگونه ؟

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اکنون شما به تازگی وضع حمل کرده اید و از این که حضور نوزاد دلبندتان را در کنار خود و سایر اعضاء خانواده احساس می کنید بسیار خوشحال و راضی هستید. اما با این وجود حتی اگر مایل به داشتن فرزندان دیگری نیز باشید، مسلماً نمی خواهید که به سرعت مجدداً باردار شوید.

تنظیم خانواده، چرا ؟ چگونه ؟

اکنون شما به تازگی وضع حمل کرده اید و از این که حضور نوزاد دلبندتان را در کنار خود و سایر اعضاء خانواده احساس می کنید بسیار خوشحال و راضی هستید. اما با این وجود حتی اگر مایل به داشتن فرزندان دیگری نیز باشید، مسلماً نمی خواهید که به سرعت مجدداً باردار شوید. از نظر پزشکی نیز بارداری ها با فاصله ی کمتر از سه سال توصیه نمی شود. زیرا اغلب این دسته از حاملگی ها عوارض بسیاری را برای مادر و کودک به همراه دارند. برخی از این عوارض عبارتند از :

* افزایش میزان مرگ و میر مادران به علت نداشتن فرصت کافی برای بازسازی بدن و التیام جراحات زایمان قبل.

* افزایش میزان مرگ و میر مادران به علت فقدان شرایط مناسب برای ادامه ی حیات در رحم و وقوع مراحل زایمان.

* ایجاد سوء تغذیه در مادر به علت نداشتن فرصت کافی برای ذخیره سازی مواد عذایی در بدن.

* ایجاد اختلالات گوناگون در روند رشد و نمو جنین  به علت کمبود اعضاء خانواده به جهت افزایش ناگهانی مسئولیت ها

* وارد آمدن فشار بر اقتصاد خانواده به جهت اضافه شدن اعضا آن و ...

* ایجاد ناهنجاری های اخلاقی و تربیتی در فرزندان به جهت فراهم نبودن شرایط برای تربیت صحیح به دلیل مشغله ی بیش از حد والدین.

* وارد آمدن فشار مضاعف بر اقتصادی جامعه به دلیل افزایش بی رویه ی جمعیت.

* از هم گسیختگی بنیان های ارزشی و اخلاقی در اجتماع به دلیل عدم وجود آمادگی کافی برای خدمات رسانی و تعلیم و تربیت تعداد بسیاری زیادی کودکان، نوجوانان و جوانان در یک زمان.

شما و همسرتان بعد از زایمان به مدت چند هفته وقت دارید که درباره ی موضوع تنظیم خانواده فکر و مشورت کنید و در نهایت با استفاده از راهنمایی های پزشک یا کارشناسی امر تنظیم خانواده بهترین و مناسب ترین شیوه را برای این منظور انتخاب کنید.

شما به زودی متوجه خواهید شد که پس از زایمان روش های محدودی برای جلوگیری از بارداری مجدد وجود دارد و فقط پس از بازگشت عادت ماهیانه است که شما می توانید از میان روش های متعدد و متنوع جلوگیری ازبارداری یکی را با مشورت پزشک انتخاب کنید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات