top
نقش حیاط‌های مدارس در کاهش استرس کودکان

نقش حیاط‌های مدارس در کاهش استرس کودکان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بازی‌کردن در حیاط‌های مدارسی که دارای زیستگاه‌های طبیعی و درخت و نه صرفا آسفالت و تجهیزات سرگرمی هستند، استرس کودکان و بی‌توجهی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

نقش حیاط‌های مدارس در کاهش استرس کودکان

به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کلرادو بودلر، کار بر روی تکالیف درسی و باغبانی در چنین محیط‌هایی دارای مزایای کاهش استرس برای جوانان است. 

این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات در نوع خود است که بر رابطه بین دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای سبز و استرس متمرکز شده است

دانشمندان با مطالعه دانش‌آموزان ابتدایی در نواحی ساخته‌شده و جنگلی، استفاده دانش‌آموزان مقطع چهارم تا ششم از زیستگاه طبیعی برای علوم و دروس نوشتاری و همچنین باغبانی دانش‌آموزان دبیرستانی به صورت داوطلبی، گذراندن واحد درسی یا خدمات موردنیاز مدارس، به نتایج جدید خود دست یافتند. 

به گفته لوئیس چالوا ، رهبر ارشد این پژوهش، مدارس جایی هستند که کودکان بخش اعظمی از ساعات عمرشان را در آن‌ها می‌گذرانند و بنابراین واردکردن تماس روزانه با دنیای طبیعی در این مکان‌ها به دلیل مزایای فراوان آن حائزاهمیت است. 
حیاط‌های خاکی و طبیعی مدرسه که به طور مثال، دارای گل، بلوط و ویژگی‌هایی آبی هستند، روابط پشتیبانی‌کننده و احساس رقابت را در میان کودکان افزایش می‌دهند. 
جزئیات این پژوهش در مجله Health & Place منتشر شد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات