top
6 نکته درباره چگونگی کمک والدین به کودکان در انتخاب دوست

6 نکته درباره چگونگی کمک والدین به کودکان در انتخاب دوست

6 نکته درباره چگونگی کمک والدین به کودکان در انتخاب دوست

فرزندان ممکن است به کمک شما برای پیدا کردن دوستان جدید نیاز  داشته باشند.لذا به راهنمایی های زیر برای این موضوع توجه کنید:
1-لازم نیست بچه ها فقط دوستانی در مهد کودک یا مدرسه داشته باشند: بچه ها می توانند  از میان همسایگان برای خود دوستانی ا نتخاب کنند
2-وقت دادن  برای کودک برای معاشرت بیشتر:
وقتی بچه ها در سن جوانی هستند بیشتر تاثیر پذیرند. پیدا کردن دوستان میتواند دشوار باشد دلیل آن هم  این است تحت فشارقرار دادن بچه ها و دوستان است که بتدریج با محیط اجتماعی باید خودرا وفق دهند
3-مقابله با کودکان در مورد وضعیت دوستان:
آیا شما همواره نگران  تنها ماندن وبی حوصلگی بچه ها  هستید ساده ترین راه مقابله با وضعیت دوستان است است که باعث ناراحتی آنها می شود.ساده ترین روش مقابله با این مشکل وضعیت دوستان است. بحث درمورد دوستان  باعث می شود که بچه ها به دوستان خود علاقمند شوند.
4- . ثبت نام فرزندتان در یک سرگرمی یا فعالیت های گروه:
یکی از راههایی که شما می توانید به پیدا کردن دوستهای جدید به بچه های خود کمک کنید این است که آنها را در یک فعالیت گروهی ثبت نام کنید هم یک سرگرمی است و هم اینکه می توانند با بچه های هم سن  خود ارتباط دوستی برقرار کنند. این گروهها شامل بازی های ورزشی و یا کلاسهای آموزشی است.
5-افزایش تعامل اجتماعی:
اگر فرزندتان دوستی ندارد به معنی این است که  تعامل اجتماعی ندارد. اگر می خواهید بچه هایتان دوستان  بیشتر و بهتری داشته باشند باید تعاملات اجتماعی در آنها بیش از حد باشد.
6- راهنمایی  فرزندان از طریق مهارتهای اجتماعی:
بچه ها دارای مهارتهای اجتماعی ذاتی هستند . بعضی از انها  خودرا با رفتارهای اجتماعی وفق می دهند در حالیکه برخی از بچه ها اینگونه نیستند. این امکان وجود دارد که بچه ها در پیدا کردن دوستان؛ درونگرا و خجالتی باشند. آنها ممکن است فقط با یک صحبت بتوانند دوستی را حفظ کنند. شما باید  نکات مفیدی را در برقراری ارتباط با وستان و مهارت اجتماعی به بچه ها توصیه کرده و قوانین ناگفته دوستی را به آنها یادآوری نمایید تا بتوانند دوستان خوبی داشته باشند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات