top
رشد عزت نفس در بچه با این کارها

رشد عزت نفس در بچه با این کارها

رشد عزت نفس در بچه با این کارها

کودکانی با اعتماد به نفس مناسب، از ایجاد ارتباط با دیگران لذت می‌برند. آنها در مناسبات اجتماعی راحت هستند و از فعالیت‌های گروهی لذت میبرند و در عین حال از استقلال برخوردارند.
برای پرورش کودکانی شاد و با اعتماد به نفس لزوما نباید والدین بی نقص و کاملی باشید، عشق و احترام اولین فاکتوری هایی هستند که کودکان شما به آنها نیاز دارند. روان شناسان با انجام آزمایشات و مطالعاتی روی کودکان و نوجوانان بین 5 تا 11 ساله دریافتند آن دسته از کودکانی که والدین آن ها با آن ها با خشونت و عصبانیت صحبت می کنند و اشتباهات آن ها را مدام تذکر می کنند از سطح اعتماد به نفس کمتری برخوردار هستند.
والدین باید در جریان گیر و دار زندگی روزمره، ما تنها به صحبت های سرسری با خانواده یمان می رسیم، روزانه چند دقیقه ای را به کودکانتان فرصت دهید که در مورد اتفاقات روزشان برای شما صحبت کنند، و با پرسیدن سوالات نامحدود به  آنها نشان دهید که به افکار و نظرات آنها علاقه مند هستید.
نتایج مطالعات نشان می دهند، اعتماد به نفس اصلی ترین کلید موفقیت در زندگی است. اعتماد به نفس بالا برای شادی و موفقیت کودکان و نوجوانان بسیار مهم می‌باشد و پدران در مقایسه با مادران با محبت کردن و برخورد های صحیح می توانند کودکان خود را تربیت کنند و اعتماد به نفس آن ها را افزایش دهند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات