top
منعکس شدن رفتارهای والدین در کودکان 2

منعکس شدن رفتارهای والدین در کودکان 2

منعکس شدن رفتارهای والدین در کودکان 2

والدین الگوی عملی باشید

در شرایطی که غیر مستقیم و ناخودآگاه مسائلی را به کودکمان آموزش می دهیم و بعد از فرزندمان انتظار داریم دروغ نگوید، حتی اگر به طور مستقیم هم به او دروغ نگفته باشیم این الگو را به یاد داده ایم. اگر واقعاً می خواهیم دستورات اخلاقی و ارزشی را  کودکان ما یاد بگیرند، باید خودمان عملاً الگو باشیم.

 

 

 

 


غیر مستقیم به کودکان بیاموزید

 گاهی کودکان چیزی به عنوان ارزش تلقی می کنند که همه جا نظیر رسانه ها و خانواده به عنوان ارزش تایید می کنند اما آن را به صورت ضد ارزش درون خانواده و جامعه می بینند که باعث بی تفاوتی به مرور درآنها می شود چرا که ارزش و ضدارزش برای فرد بی معنی می شود.

 امروزه آموزش های غیر مستقیم نتیجه بخش است. برای نمونه وقتی می خواهیم امانت داری را به کودکمان درس بدهیم، بهتر است والدین به صورت ایفای نقش به فرزندشان این موضوع را بیاموزند تا اینکه ساعت ها در خصوص امانت داری صحبت کنند.

 

 


سردرگمی هویت در کودکان

 فکر کنید اگر در درونمان الگوها متغایر باشد چه اتفاقی می افتد. ما بحثی که در سردرگمی هویت بچه هایمان داریم، تعارض ارزش ها و ضد ارزش ها است.

 

 

 

 


مشکل خاموش نسل آینده

 وقتی کودک در یادگیری با مشکلاتی مواجه شود در نتیجه این امر همان مفاهیم نادرست را در جامعه پیاده می کند و آسیب های اجتماعی می بیند.

به علاوه وقتی بزرگ می شود حتی ضد ارزش ها را به فرزندان خود آموزش می دهد. بعد از مدتی نفی مفاهیم ضد ارزشی را پرورش می دهد یعنی حرکت خاموش رو به جلو ادامه پیدا کرده و ما را با مشکل نسلی مواجه می کند یعنی نسلی داریم که اصلاً تعهد پذیر نیستند و مسائل ضد ارزشی در آنها زیاد است.

والدین باید توجه لازم به این موضوع داشته باشند که برای تربیت کودکان باید برنامه ریزی دقیق وجود داشته باشد چرا که بدون برنامه نمی توان کودک را تربیت کرد چون اگر آنچه نباید در آنان شکل گیرد به راحتی از ذهن آنان بیرون نمی رود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات