top
نظارت والدین بر کودک

نظارت والدین بر کودک

نظارت والدین بر کودک

در عصر ارتباطات نمی‌توان فرزندان را از استفاده وسایل ارتباطی منع کرد ولی لازم است بر نحوه استفاده از این وسایل نظارت شود.

مریم زمان‌پور اظهار داشت: در عصر ارتباطات اجتماعی و حاکمیت وسایل ارتباط جمعی قرار داریم و بسیاری از افراد با استفاده از وسایل ارتباطی مدرن با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. بسیاری از ارتباطاتی که در دنیای امروز برقرار می‌شود در محیط مجازی است و این نوع ارتباط علاوه بر سرعت بالا می‌تواند آسیب‌رسان نیز باشد.

 

وی افزود: زمانی ارتباطات افراد با یکدیگر به صورت کلامی و رو در رو انجام می‌شد. این نوع ارتباط اگر چه کامل‌ترین نوع ارتباط است ولی محدودیت‌های زمانی و مکانی دارد.

 

زمان‌پور تصریح کرد: ارتباطات مدرن که از طریق وسایلی مانند تلویزیون، رادیو، اینترنت و تلفن همراه انجام می‌شوند، دارای سرعت بسیار زیادی است ولی این نوع ارتباط کامل نیست و می‌تواند آسیب‌هایی نیز به همراه داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات وسیع و سریع نمی‌توان به روش‌های گذشته عمل کرد. در زمانی که با استفاده از اینترنت می‌توان با هر نقطه از جهان ارتباط برقرار کرد، نمی‌توان انتظار داشت که از علایم دیداری مانند استفاده از دود و آتش برای ارتباط استفاده کرد.

 

این روان‌شناس بیان کرد: استفاده از وسایل ارتباطی مدرن در دنیای امروز اجتناب‌ناپذیر است ولی لازم است به نحوه استفاده از این وسایل نیز توجه شود.

 

زمان‌پورگفت: فضای اینترنت، ماهواره و حتی تلفن‌های همراه فضایی مجازی است که هر فردی می‌تواند وارد آن شود و والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که نباید فرزندان را به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی در فضاهای مجازی تنها گذاشت.

 

وی اظهار داشت: والدین باید همراه کودک وارد فضای مجازی شوند و به وی بیاموزند که چگونه باید از این دنیای جدید درست استفاده کرد.

 

این روان‌شناس افزود: در برخی خانواده‌ها وسایل ارتباطی مانند کامپیوتر را در اتاق کودک و یا نوجوان قرار می‌دهند و او را در استفاده از این وسایل آزاد می‌گذارند در حالیکه می‌شود کامپیوتر را در اتاق نشیمن و یا اتاق والدین قرار داد تا کودک در حضور والدین و با اطلاع آنها از وسایل ارتباطی استفاده کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی خانواده‌ها به محض درخواست کودک، تلفن همراه در اختیار او قرار می‌دهند و او را در استفاده از این وسیله آزاد می‌گذارند و این کار می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات