top
بچه چطوری به دنیا میاد؟

بچه چطوری به دنیا میاد؟

بچه چطوری به دنیا میاد؟

بچه ها چطوری درست می شوند؟ چرا من به دنیا آمده ام؟ حاملگی چیست؟ بچه چطوری میره توی شکم؟ اغلب این پرسش ها وقتی به وجود می آید که شما به فرزندتان می گویید نوزاد دیگری در راه است و بسیار مهم است که در این زمان آمادگی پاسخ دادن به پرسش های او درباره روابط جنسی، تولید مثل و بارداری را داشته باشید.

از گفتن حقیقت به فرزندتان خودداری نکنید. شما موظفید بدون ترس و خجالت، پاسخی شفاف و صادقانه به او بدهید.

 

نیازی نیست تمام جزئیات را برای کودک شرح دهید زیرا ممکن است به علت عدم درک برخی از مسائل به هراس بیفتد. تنها پس از هشت سالگی است که اکثر کودکان قادر به فهم مکانیسم پیچیده اعمال جنسی می شوند.

 

موضوع را بیش از حد پیچیده نکنید. شاید کودک سه ساله شما پرسشی را مطرح کند و پس از دریافت پاسخ مفصل و مشروحی از جانب شما بگوید: «نه بابا، دوست من از شیراز آمده است»

 

با افزایش سن فرزند شما نیاز به پاسخ های پیچیده تری دارد، اما بدون توضیحات اضافی و نامربوط. سعی کنید از واژه هایی استفاده کنید که کودک معنای آن ها را می فهمد تا نیاز به توضیحات بیشتر نباشد.

 

کودکان به شدت وابسته به معانی ظاهری واژه ها هستند. اگر شما کاشتن دانه را مثال بزنید آن ها از شما می پرسند که چگونه به آن آب می دهید و یا گل آن چه رنگی است.

 

کودکان خردسال معمولا توضیحات ساده را به آسانی می پذیرند، اما کودکان بالاتر از پنج یا شش سال اغلب با گفتن یک «اه» به نخستین شنیده های شان درباره مسائل جنسی واکنش نشان می دهند. این علامت آشکار خوبی است که کودک نمی تواند جزئیات بیشتری را تحمل کند، بنابراین موضوع صحبت را عوض کنید و دفعه بعد رویکرد دیگری را امتحان کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات