top
اساسی ترین شیوه درمان ناخن جویدن

اساسی ترین شیوه درمان ناخن جویدن

اساسی ترین شیوه درمان ناخن جویدن

اساسی‌ترین شیوه درمان ناخن‌جویدن تنش‌زدایی، آرامش بخشی، ارتباط مثبت و سالم والدین و کودکان و رفتار محبت‌آمیز با آنها است.

بسیاری از کودکان در مواقعی که دچار فشار روانی می‌شوند و یا عصبانی و بی‌حوصله هستند یا به هنگام تماشای صحنه‌های مهیج در تلویزیون و یا سینما ناخن خود را می‌جوند.

 

ناخن جویدن در بسیاری از کودکان واکنشی است برای کاهش اضطراب و کاهش فشارهای درونی که می‌تواند تأثیر منفی بر زیبایی و تناسب انگشتان کودکان داشته باشد و بر انجام مهارت‌های ظرفیت حرکتی تأثیرگذار است.

 

عواملی مانند تنش‌های روانی، نگرانی، اضطراب می‌‌تواند از عوامل اصلی ناخن جویدن در کودکان باشد عواملی نیز مانند ناکامی‌های مکرر، فقر عاطفی، عدم برخورداری از امنیت و آرامش روانی نیز می‌تواند زمینه‌ساز نگرانی و عصبانیت بیش از حد کودکان باشد.

 

اساسی‌ترین شیوه درمان ناخن جویدن در کودکان تنش‌زدایی، آرامش بخشی و رفتار محبت‌آمیز با کودکان است و ارتباط سالم همراه با مهربانی و نشاط والدین می‌تواند در آرامش و راحتی کودک نقش مهمی داشته باشد.

 

ترس از شکست در انجام کارها احساس ناامیدی، یأس در موفقیت در کارها می‌تواند موجب کاهش اعتماد به نفس در کودکان شود که فشارهای ذهنی و روانی را برای کودک به وجود می‌آورد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات