top
بچه هایی که زور می گویند

بچه هایی که زور می گویند

بچه هایی که زور می گویند

هنگامی که فردی به شما می گوید فرزندتان زورگویی کرده ممکن است در ابتدا کودکان دیگر یا بزرگ ترها را مقصر بدانید اما بهتر است با خودتان صادق باشید. اگر فرزندتان با روشی خشونت آمیز با دیگران برخورد می کند شاید بهتر باشد که به او کمک کنید تا نسبت به سایرین برخورد متقابل مثبتی داشته باشد.

به فرزندتان بر چسب زورگو نزنید. در مورد موضوعات خاصی که نشانه زورگویی است با او صحبت کنید. سعی کنید دلیل رفتار او را درک کنید. با او در مورد انواع مختلف روش های برخورد با دیگران همفکری کنید. راه های جدید کنترل برخورد با دیگران را به او بیاموزید. با هم نقش بازی کنید و برخورد صحیح را تمرین کنید.

اگر می خواهید فرزندتان را به دلیل خاص رفتاری مانند زدن کودک دیگر در مدرسه، تنبیه کنید در این کار بسیار دقت داشته باشید. فریاد کشیدن، کتک زدن یا تنبیه خشن تنها کودک را ترغیب می کند تا رفتار خشونت آمیز خود را ادامه دهد. سعی کنید مجازات هایی سازنده انتخاب کنید مانند انجام کارهای خانه یا نوشتن نامه معذرت خواهی برای کودکی که مورد اذیت او قرار گرفته است.

فرزندتان را از معاشرت با دوستانی که رفتاری خشونت آمیز دارند بر حذر دارید. عضویت در یک تیم یا گروه اغلب به کودک تجربه اجتماعی می دهد که شاید فاقد آن باشد.

فرزندتان را در یکی از کلاس های ورزش رزمی مناسب ثبت نام کنید. یک مربی خوب ورزش رزمی، اعتماد همراه با آرامش را به فرزندتان القا می کند. قبل از ثبت نام او در کلاس با مربی صحبت کنید و به او بگویید چه چیزی در مورد رفتار فرزندتان برای تان مهم است و شما می خواهید از شرکت او در این کلاس به چه هدفی برسید.

اگر فرزندتان همواره یک الگوی خشونت را از خود بروز می دهد ممکن است دیگر رفتارهای منفی را نیز مرتکب شود. احتمال دارد نشانه هایی از عزت نفس پایین، داشتن مشکل در مدرسه، تنها بودن به مدت طولانی و مشکل داشتن در کنترل خشم خود را نیز بروز دهد. در این صورت بهتر است مشاوری حرفه ای برای فرزندتان بیابید تا دلیل این رفتار ها را پیدا کند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات