top
مشکلات روحی سبب وابستگی به دنیای اینترنت می شود

مشکلات روحی سبب وابستگی به دنیای اینترنت می شود

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:تلاش کودکان برای یادگیری چیزهای تازه از اینترنت با گشت و گذار بی هدف خصوصا در سایت های نامناسب متفاوت است."

 مشکلات روحی سبب وابستگی به دنیای اینترنت می شود


پروفسور دکتر احمد چلیک کول عضو هیأت دانشکده پزشکی دانشگاه اژه ازمیر اظهار داشت به فردی می توان عنوان "وابسته به اینترنت" را داد که این فرد به هنگام کار با اینترنت زندگی روزمره خود را فراموش کند.
چلیک کول تاکید کرد موضوعی که افراد در رابطه با آن در اینترنت وقت صرف می کنند بسیار مهم است گفت: "تلاش کودکان برای یادگیری چیزهای تازه از اینترنت با گشت و گذار بی هدف خصوصا در سایت های نامناسب متفاوت است."
چلیک کول افزود: "ممکن است فردی به علت داشت یک مشکل یا بیماری روحی ساعت های متمادی وقت خود را صرف اینترنت کند. در چنین مواقعی بیماری اصلی باید مداوا شد. بدین ترتیب وابستگی او به اینترنت نیز به خودی خود از بین می رود. در برخی موارد نیز فرد مستقیما به اینترنت وابسته است که در چنین حالتی بایستی فرد آگاه سازی شده و به سرگرمی های مفیدتر هدایت شود."
چلیک کول با تاکید بر اینکه بایستی در درمان وابستگی به اینترنت سریعا عمل شود گفت: "باید در درمان وابستگی به اینترنت نیز مانند هر موضوع مشابهی دیر نماند. ولی نباید با افراط در این زمینه افراد و به ویژه کودکان را از مفیدترین و ضروری ترین شبکه ارتباطی و آموزشی عصر محروم کرد."



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات