top
وابستگی کودکان به اینترنت باعث از دست دادن قدرت خلاقیت آنها می‌شود.

وابستگی کودکان به اینترنت باعث از دست دادن قدرت خلاقیت آنها می‌شود.

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:والدین کودکان باید راه درست استفاده از اینترنت را با استفاده از مدیریت زمان بر فرزندانشان آموزش دهند و خانواده‌ها باید با جایگزینی تفرج و گردش‌های خانوادگی و نظارت دقیق از وابستگی کودکان بصورت شبانه‌روزی به دنیای مجازی و اینترنت جلوگیری کنند.

وابستگی کودکان به اینترنت باعث از دست دادن قدرت خلاقیت آنها می‌شود.



 اینترنت یکی از وسایل ارتباطی در عصر مدرن محسوب می‌شود که با رشد سریع تکنولوژی، وابستگی، افراد به استفاده از دنیای مجازی افزایش یافته که کودکان خیلی زود و در سن پایین درگیر استفاده از اینترنت می‌شوند، اینترنت مانند سایر ابزارها، کاربردهای مثبت و منفی زیادی دارد که وابستگی بیش از حد به دنیای مجازی باعث افسردگی و اضطراب در کودکان می‌شود، اعتیاد به اینترنت شبیه دیگر اعتیادهاست و نوعی مشکل روانی محسوب می‌شود.

سعید صدر روانپزشک گفت: پرداختن به یک موضوع آن هم به صورت مکرر منجر به جلوگیری از فعالیت‌های روزمره مانند: مدرسه، تحصیل و حتی مانع رشد سایر ابعاد روانشناختی کودک می‌شود و در رشد شخصیت اجتماعی کودکان در دراز مدت و مدت زمان ارتباط با والدین از نظر عاطفی و تربیتی اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: کودکانی که برای هر موضوعی به اینترنت تکیه می‌دهندف قدرت ابتکار و خلاقیت خود را از دست می‌دهند و وابستگی زیاد کودکان به دنیای مجازی باعث می‌شود که قادر به انجام کارها نباشند و مهارت‌های عملی خود را نیز از دست می‌دهند.

صدر استفاده بیش از حد از اینترنت در کودکان را خطرناک دانست و باعث می‌شود کودک ساعت خوابش عوض نشود، تمرکزش را از دست دهد و دچار خستگی روانی شود.

این روانپزشک افزود: وابستگی به اینترنت در ابتدا کم خطر است که در صورت بی‌توجهی به آن تبدیل به اعتیاد صددرصد واقعی می‌گردد و کودکان درست مانند معتادان واقعیف درصورت عدم دسترسی به رایانه و اینترنت دچار بی‌قراری،عصبانیت و احساس نیاز می‌شوند که این وابستگی، عدم مسئولیت‌پذیری در قبال والدین و خانواده، مدرسه را به همراه دارد و مشکلات کوچک و بزرگ را بوجودمی اورد که در صورت ادامه آینده نگران کننده را برای کودکان نشان می دهد.
وی نشانه‌های تشخیص وابستگی به اینترنت را افت تحصیلی شدید، کاهش وزن، کاهش فعالیت‌های اجتماعی، ابتلا به سردردهای عصبی، درگیر مطالب غیراخلاقی و گسترش آن بین دوستان در مدرسه عنوان کرد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات