top
چگونه به کودک افسرده کمک کنیم؟

چگونه به کودک افسرده کمک کنیم؟

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:با کودک خود صحبت کنید. سعی کنید تشویقش کنید تا درباره آنچه که احساس می کند و هر آنچه که باعث ناراحتی اش می شود با شما صحبت کند

 چگونه به کودک افسرده کمک کنیم؟


چگونه به کودک افسرده کمک کنیم؟
 با کودک خود صحبت کنید. سعی کنید تشویقش کنید تا درباره آنچه که احساس می کند و هر آنچه که باعث ناراحتی اش می شود با شما صحبت کند.
اگر تعدادی از علایم ذکر شده را داراست: احتمالا کودک شما به افسردگی مبتلاست پس هول نشوید و به خود دلهره راه ندهید. روان پزشکان در خدمت شما و کودک دلبندتان هستند. از آنها کمک بگیرید. اگر به فرد افسرده (کودک، نوجوان یا بزرگسال) کمک کنید به راحتی می توان بر آن غلبه کند. برای کمک به فرد افسرده راه های زیر را پیشنهاد می کنیم.
1- ابتدا با پزشک خانواده خود مشورت کرده تا مطمئن شوید که علت کسالت، خستگی و... کودکان بیماری جسمی نیست.
با مدرسه یا مهدکوک او تماس بگیرید و از معلمشان سوال کنید که آیا آنها نیز تغییراتی در رفتار و خلق و خوی او حس می کنند یا خیر. صحبت کردن با معلمان کودک سبب می شود تا آنها نیز به شما ملحق شده و در کلاس مراقب کودک افسرده باشند.
2- به مشاوران مدرسه مراجعه کنید. آنها اگر قادر به حل مشکل شما نباشند لااقل شما را به یک روان شناس مجرب معرفی می کنند.
3- احساسات خود را کنترل کنید. باتوجه به اینکه ما همیشه علت افسردگی را نمی دانیم بنابراین ممکن است شما احساس گناه کرده و حتی ناامید شوید. این احساسات به کودکتان منتقل شده و او اشتباها تصور می کند که شما درکش نمی کنید.
4- پاسخ دادن به نیازهای یک کودک افسرده اصلا کار ساده ای نیست. در جلساتی که روان شناس برای شما ترتیب می دهد حتما شرکت کنید. این جلسات به شما کمک می کند تا بتوانید با مشکلات کودک خود (پرخاشگری، گریه و...) کنار آمده و وظیفه خود را به درستی انجام دهید.
5- نیازی کودک افسرده را صادقانه و با دقت برای خواهر، برادر و یا دگر اعضای خانواده شرح دهید تا به این ترتیب کودک شما از حمایت عاطفی سایر افراد خانواده نیز برخوردار شود.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات