top
چگونه به کودکان فوتبال بیاموزیم

چگونه به کودکان فوتبال بیاموزیم

کارگروه ورزشی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: فوتبال ورزشی جمعی است و آموزش فوتبال به کودکان می تواند روحیه انجام کارها به صورت تیمی را در آن ها تقویت کند.

چگونه به کودکان فوتبال بیاموزیم

از آنجایی که فوتبال ورزشی سراسر دوندگی است، ورزشکار باید از قدرت بدنی نسبتا بالایی برخوردار باشد. تمرین و آمادگی بدنی مناسب، کودکان را از صدمه دیدن محافظت خواهد کرد و البته لذت بیشتری از این ورزش خواهند برد.

۱-قبل از شروع هر نوع تمرینی، با مراجعه به پزشک و داشتن سوابق پزشکی برای وی، مطمئن شوید که کودک تان از صحت کامل بدنی برخوردار باشد. اگر کودکی برای مثال، سابقه بیماری آسم در خانواده داشته باشد، باید به او فرصت داد که قبل از دویدن، کمی دور زمین آرام راه برود و خود را گرم کند.
۲-از پایه شروع کنید: دفاع، تکل، پاس کاری و دریافت. حرکات را ابتدا بسیار آرام و دفعات بعد، به صورت معمول، برای آنها توضیح دهید. کودک زمانی که نمونه ای خوب دریافت می کند، بهتر چیزی را می آموزد. در این مرحله نگران سرعت نباشید، مطمئنا مدتی بعد این موضوع حل خواهد شد. به کیفیت کار و تمرینات اهمیت دهید. در صورت امکان، حرکات پیچیده چون ضربه آزاد و حمله سریع را در این مرحله کنار بگذارید؛ هرچه تمرینات در هر مرحله کمتر تنوع داشته باشد، کیفیت یادگیری هر حرکت بیشتر خواهد بود.
۳-تمرینات اولیه باید براساس شرطی سازی انجام شود. اگرچه کودکان ۷ تا ۱۴ سال، منبع بی انتهایی از انرژی هستند، فعالیت طولانی مدت در یک بازی فوتبال برایشان تعریف شده نمی باشد. همیشه ابتدا تمرینات گرم کردن را به کودک بدهید و تمرین استقامت را با آموزش اصول مقدماتی در شرایط شبیه سازی شده ی بازی، به آنها بیاموزید.
۴-شرطی سازی را ادامه دهید، اما حرکات دفاعی و حمله را نیز به او آموزش دهید. حرکات دشوار را کار نکنید. اغلب کودکان تمرینات فوتبال را با دانش قبلی تقریبا پایینی آغاز می کنند و اطلاعات بیش از اندازه آنها را پریشان می کند.
۵-زمانی که کودک با آرایش تیمی و حرکات آشنا شد، چند بازی ساده، هم با پاس و هم دریافت، به او آموزش دهید. مثل همیشه، چندان تکنیکی و دشوار با او کار نکنید. هر از گاهی به او بازی دهید تا شرایط یک بازی واقعی برایش شبیه سازی شود و حرکات بازی در ذهن کودک نقش بندد.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات