top
ژیمنیستاک کاران کودک

ژیمنیستاک کاران کودک

کارگروه ورزشی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: ژیمناستیک یکی از رشته‌های ورزشی بسیار جذاب و پرتحرک است که طرفداران خاص خود را دارد

ژیمنیستاک کاران کودک

ژیمناستیک یکی از رشته‌های ورزشی بسیار جذاب و پرتحرک است که طرفداران خاص خود را دارد و تقریباً همه مردم دنیا از دیدن حرکات آکروباتیک ژیمناست‌کاران بر روی اسباب‌ها و وسیله‌های مختلف آن لذت می‌برند. اعتماد به نفس بالا در انجام حرکات سخت در ورزشکاران ژیمناستیک بدست می‌آید که می‌تواند در زندگی عادی این افراد بسیار موثر باشد و بدن عضلانی، قدرت بالا، راه رفتن و نشستن درست در طول زندگی نیز از مزیت‌های اکتسابی این ورزش تماشایی و پرطرفدار است.

امروزه با توجه به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه مدرن که با فعالیت خردسالان در رشته ژیمناستیک آغاز می‌شود، خانواده‌هایی که فرزندانشان را از خردسالی به این رشته ورزشی آشنا می‌کنند، مطمئن باشند که بچه‌هایشان را بیمه سلامت کرده‌اند و در مقابل آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و مشکلات روحی روانی که بعدها شاید جوانان به سوی آن گرایش پیدا کنند، تضمین کرده‌اند.

ژیمناستیک علاوه بر این که مادر ورزش است به عنوان اساس و پایه ورزش و تنها رشته ورزشی قهرمان ساز نزد کشورهای درحال توسعه و پیشرفته از اهمیت و اولویت بیشتری نسبت به سایر رشته‌های و به ویژه ورزش دو و میدانی و شنا برخوردار است.

 ژیمناستیک برای بلندی قامت افراد ورزشکار و رشد قد کودکان مفید و موثر است و کشورهای مدرن و پیشرفته که دارای ورزش حرفه‌ای هستند به این نتایج عملی و علمی رسیده‌اند که ژیمناستیک قد را کوتاه نمی‌کند، بلکه این رشته ورزشی برای رشد و افزایش قد و قامت نیز بسیار مفید است.

افراد کوتاه قامت در ورزش ژیمناستیک از سرعت و چابکی برخوردارند و موفق ترند و به عنوان یک مستعد ورزش ژیمناستیک بیشتر جذب این ورزش می‌شوند که اشتباهاً تصور می شود.

ژیمناستیک تنها رشته ورزشی است که کارآموز ازسن خردسالی باید تمرینات آن را بیاموزد، حرکات و تکنیک در این رشته ورزشی را فرا بگیرد و از خردسالی و کودکی آموزش ببیند.

ورزش ژیمناستیک علاوه بر این که برای کسب آمادگی جسمانی، سلامتی وعادت کودکان به ورزش کردن مناسب است، فرصتی هم برای محک زدن و استعدادیابی کسانی که مستعد ورزش قهرمانی هستند را فراهم می آورد.

ژیمناست‌کاران از موفقیت بیشتری نسبت به افرادی که در سایر رشته های مورد علاقه خودکه ازسنین کودکی به آن ورزش پرداخته‌اند برخوردارند و می‌توانند به راحتی عناوین قهرمانی و پله‌های ترقی را نسبت به رقبا که به همان رشته از قبل پرداخته‌اند، کسب کنند.

کارشناسان ورزش معتقدند که بهترین سن برای فعالیت در رشته ژیمناستیک ۴ سالگی است و بیشتر علاقه‌مندان و ورزشکاران هم اگر بخواهند نتیجه بگیرند و قهرمان شوند درهمین سن به این رشته ورزشی می‌آیند و به مدت ۱۲ سال حرکات پایه و آمادگی جسمانی و تکنیک‌های مختلف را می‌آموزند.

ورزشکار رشته ژیمناستیک اگر زمانی خواست در دیگر رشته ورزشی مورد علاقه‌اش تمرین و فعالیت کند در میدان مسابقات و رقابت‌ها کارنامه‌اش در بعد قهرمانی بهتر می‌شود و عملکرد موفقی نسبت به ورزشکار همان رشته که قبل از ورزشکار ژیمناست به فعالیت پرداخته است دارد.

اکثر ورزشکارانی که ژیمناست کار بوده‌اند در میادین بین‌المللی و المپیک در سایر رشته‌ها که شرکت کرده‌اند علاوه بر احراز سکوی قهرمانی، شگفتی رقم زده‌اند و تماشاچیان را با انجام حرکات ورزشی و تکنیکی به وجد و هیجان آورده‌اند.

افرادی که به رشته ورزشی ژیمناستیک می‌پردازند از روحیه اجتماعی بسیار بالا، شادابی فراوان و هوش سرشار برخوردار می‌شوند و علاوه برنظم، زیبایی و نظافتی که ورزش ژیمناستیک در زندگی ایجاد می‌کند، فرد را منضبط و مطیع قوانین بار می‌آورد و این‌ها خصوصیاتی است که بعد از کسب آن ورزشکار می‌تواند در رشته‌های ورزشی دیگرچند قدم جلوتر از همسالان خود باشد که ژیمناستیک را فرا نگرفته‌اند.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات