top
نکاتی ساده اما مهم در رابطه با سوارکاری کودکان

نکاتی ساده اما مهم در رابطه با سوارکاری کودکان

کارگروه ورزشی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: همه چیز از یک تصمیم شروع می شود؛ تصمیم برای این که کودکانتان را به دنیای پر رمز و راز و زیبای سوارکاری و اسب وارد کنید؛ دنیایی که قطعاً مسیر زندگی کودک شما را تغییر خواهد داد.

نکاتی ساده اما مهم در رابطه با سوارکاری کودکان

همه چیز از یک تصمیم شروع می شود؛ تصمیم برای این که کودکانتان را به دنیای پر رمز و راز و زیبای سوارکاری و اسب وارد کنید؛ دنیایی که قطعاً مسیر زندگی کودک شما را تغییر خواهد داد. این تصمیم شاید مهم ترین قسمت در طی کردن این دنیای پر هیجان و نشاط آور باشد اما کافی نیست؛
برای این که کودک شما بتواند از این تصمیم شما و البته تصمیم و رضایت خودش بیشترین استفاده را داشته باشد باید نکاتی را مد نظر قرار دهید و به آن ها در کنار هم توجه کنید.
 در این بخش نکاتی ساده اما مهم که در آغاز راه باید به آن بپردازید را برای شما تهیه کرده ایم:

انتخاب اسبچه:
اگر بعد از نهایی شدن تصمیمتان، قصد خرید یک اسبچه برای کودکتان را داشتید، توصیه می کنیم حتما با یک فرد با تجربه، ترجیحا مربی سوارکاری فرزندتان مشورت کنید و سپس تصمیم بگیرید. سوالات و ابهاماتی پیرامون نوع و نژاد اسبچه و ویژگی های آن ها و  تناسب آن با کودک شما و همچنین میزان پولی که قصد دارید هزینه کنید می توانند موضوعات مورد بحث و مشورت شما را تشکیل دهند.
یک سوارکار مبتدی به ویژه اگر کودک باشد نیازمند اسبچه ای آرام، مطیع و البته با تجربه است. اسبچه ای عاقل و با تجربه و میانسال تا اشتباهات و خطاهای سوارکار مبتدی را جبران کند.اسبچه تربیت نشده و جوان باعث خطر و ناامنی کودک می شود.
 اسبچه های باتجربه هم از دست نونهالان تازه کار و مبتدی، گیج و ناراحت می شوند اما به دلیل تجربه و همچنین صبر و آرامشی که فرا گرفته اند، آستانه تحمل شان بالاست و در زمان ۴۵ دقیقه زمان آموزشی با برنامه ریزی مناسب مربی با تجربه و تحت کنترل بودن آنها مشکلی پیش نخواهد آمد.
نکاتی پیرامون آموزش سوارکاری کودکان:
در ابتدا بهتر است با مطالعه و مشورت با افراد آگاه، در بارۀ خطرها و منفعت های ورزش سوارکاری آگاهی لازم را کسب کنید.
سعی کنید همیشه سر وفت فرزندتان را به آموزشگاه برسانید؛ این عمل هم نظم و احساس مسئولیت را به کودکتان یادآوری خواهد کرد و هم از مزاحمت برای کلاس (خصوصا گروهی) جلوگیری کرده و حریم مربی و کلاس را نیز حفظ می کند.
 در کارآموزشی مربی تان دخالت نکنید! با اطمینان تنها او را به تجربه و علم مربی بسپارید تا با آموزش و فراگیری و برقراری تعادل و هماهنگی به مرور زمان پیشرفت کند.
درخواست سریع تر تند شدن گام را نکنید، اگر مربی زود فرزندتان را به گام یورتمه و چهارنعل برد، خوشحال نشوید چرا که با این کار به سلامتی کودک صدمات جبران ناپذیری وارد میشود؛ باید توجه داشت که بچه ها در حال رشد هستند و هنوز استخوان ها و مفاصلشان نرم و کامل نشده اند و این نکته بسیار مهمی است که باید مورد نظر شما قرار گیرد.
در طول زمان کار و کلاس با فرزندتان صحبت نکنید. اجازه دهید با اینکار تمرکز کردن را بیاموزد.
اگر امکان دارد مکان کلاس را ترک کنید تا بچه ها بدون شما استقلال را تمرین و تجربه کنند.
از علاقه و عشق فرزندتان برای کنترل او استفاده نکنید و این کار را دست آویزی برای رسیدن به اهداف تربیتی تان قرار ندهید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات