top
یک مثال در مورد بی توجهی به حجاب

یک مثال در مورد بی توجهی به حجاب

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: دختر 16 ساله ای دارم که پدرش را از دست داده و من دوباره ازدواج کرده ام. این دختر به مسائل عبادی و حجابش توجه جدی ندارد. در ضمن از همسر فعلی ام فرزند پسری نیز دارم.

یک مثال در مورد بی توجهی به حجاب

دختر 16 ساله ای دارم که پدرش را از دست داده و من دوباره ازدواج کرده ام. این دختر به مسائل عبادی و حجابش توجه جدی ندارد. در ضمن از همسر فعلی ام فرزند پسری نیز دارم.

ج : اگر پیش از ازدواج مجدد شما مشکلی نداشته و بی توجهی به مسائل عبادی و حجاب، پس از آن یا همزمان با آن پدید آمده، ممکن است علت آن، همین ازدواج مجدد باشد؛ زیرا پذیرش شخص دیگری به جای پدر (به ویژه اگر با او انس فراوانی داشته) بسیار سخت است، و اعتراض خود را این گونه نشان می دهد.

علت دیگر، ممکن است تقسیم شدن محبت شما باشد. زمانی که او پدر را از دست داد، شما تمام محبت خود را نثار او کردید، و اکنون که دوباره ازدواج کرده اید، می بیند نیمی از آن محبت به سوی دیگری ( ناپدری اش) رفته است، و این گونه انتقام می گیرد. دلیل سوم می‌تواند توجه شما و همسرتان به برادر ناتنی او باشد.

چند توصیه

1- شما و همسرتان، بیشتر به او توجه و محبت کنید.

2- بین او و برادر ناتنی اش تبعیض قائل نشوید.

3- ارتباط او را با خانواده های متدین و همسالان خوب بیشتر کنید.

4- برای بی توجهی به مسائل عبادی، او را به ویژه در جمع، سرزنش نکنید.

5- به جای تذکرهای کلامی و پند و اندرزهای پی در پی، از روش الگویی استفاده کنید؛ یعنی توجه به مسائل عبادی و حجاب را با عمل خود به او نشان دهید. 

 برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات