top
تشویق مادی

تشویق مادی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: کودک 4 ساله ای دارم و او را به شکل مادی تشویق نمی کنم تا دیگران نتوانند از همین راه بفریبند. آیا این برخورد درست است ؟

تشویق مادی

کودک 4 ساله ای دارم و او را به شکل مادی تشویق نمی کنم تا دیگران نتوانند از همین راه بفریبند. آیا این برخورد درست است ؟

ج : شیوة شما، امکان فریب او را بیشتر می کند؛ زیرا با عدم تشویق مادی، نیازهایش برآورده نمی شود و ممکن است به سبب همان احساس نیاز، فریب بخورد. به طور معمول، محرومیت کودکان در این سن از امکانات مادی، آنان حریص تر می کند؛ پس توصیه می کنم در حد معمول و متعارف، او را از تشویق های مادی بهره مند سازید؛ البته از تحسین و محبت هم غافل نشوید. تحسین و توجه به کودک، اعتماد به نفس او را بیشتر می کند و کودک دارای اعتماد به نفس، کمتر فریب می خورد.

یکی از مهم ترین عوامل فریب کودکان و به ویژه نوجوانان، کمبود محبت در خانه است. دختری که در خانه محبت ندیده، تشنة محبت دیگران است و ممکن است با یک نگاه یا سخن محبت آمیز به خطا رود؛ اما کسی که خرما خورده باشد، حلوا برایش شیرین نیست.

تحسین و محبت والدین، کودکان را بیمه می کند. سربنیامین وست، رئیس آکادمی هنر انگلیس می گوید : علت شهرت من، بوسه ای از مادرم بود.

تحسین، مهم ترین عامل اعتماد به نفس شخصیت های تاریخی بوده است.

مرحوم فلسفی می گوید :

نخستین بار که بر منبر سخنرانی کردم، مرحوم آقا شیخ محمد شمیرانی فرمود : آفرین، و همان تحسین، مرا به حرکت وا داشت.

چارلز دیکنز، نویسندة معروف، توفیق خود را مدیون تحسین سر دبیر نشریه، وادیسون، کامیابی خود را مدیون تشویق و پشتیبانی مادر خود می داند. 

 برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات