top
چگونه می توان رحمت خدا را به دست آورد ؟

چگونه می توان رحمت خدا را به دست آورد ؟

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: خدای مهربان در قرآن گفته است : «رحمت من همه چیز را فرا گرفته است.»

چگونه می توان رحمت خدا را به دست آورد ؟

خدای مهربان در قرآن گفته است : «رحمت من همه چیز را فرا گرفته است.»

رحمت خدا، همة دنیا را پر کرده است و همة موجودات جهان از مهربانی و رحمت خدا استفاده می کنند. خدا هیچ کس را از رحمت خود محروم نکرده و حتی به کافران هم نعمت‌های زیادی داده است.

خدا هر روز به این همه حیوانی که در جهان هستند غذا می دهد و زندگی را برای آنان شیرین و لذت بخش می کند. خدا به هر جانوری که می بینی، وسایلی داده است تا آن جانور را در ادامة زندگی، یاری کند. خدا به زرافه، گردن درازی داده تا بتواند با آن، برگ درختان را بخورد؛ به فیل خرطوم بلندی داده که بتواند آب و غذای مورد نیازش را از زمین بردارد؛ به ماهی دم و بال هایی داده که بتواند شنا کند و به دنبال غذا بگردد؛ به پرندگان بال و پری داده تا بتوانند پرواز کنان، غذای دلخواهشان را پیدا کنند.

پس قبل از این که ما به دنبال رحمت خدا باشیم، رحمت خدا به ما رسیده است. رحمت خدا همة دنیای را پر کرده و ما انسان ها هم از رحمت او استفاده می کنیم.

البته خدا یک رحمت ویژه و مخصوص هم دارد که برای رسیدن به آن باید تلاش کرد. سوال بالا هم حتماً دربارة همین رحمت است. قرآن کریم در این باره می گوید : «کسانی که ایمان آوردند و کارهای خوب انجام دادند، پروردگارشان آن ها را در رحمت خود وارد می کند.» پس رسیدن به رحمت مخصوص خدا دو شرط دارد : یکی ایمان و دیگری انجام کارهای خوب.

ایمان یعنی اعتقاد به این که خدا یکی است و کسی جز خدا را نباید پرستید؛ کارهای خوب هم همان کارهایی است که خدا در قرآن از ما خواسته است و پیامبر (ص) و امامان عزیز ماریال ما را به انجام آن کارها فرمان داده اند.

 احترام به پدر و مادر، خواندن قرآن، کمک به دیگران، عیادت از بیماران، یادگیری علم و دانش، زیارت امام رضا و دیگر امامان، دفاع از مسلمان، محبت کردن به مردم، نماز خواندن، روزه گر فتن و ساختن مسجد و مدرسه و بیمارستان، برخی از کارهای خوبی هستند که باعث به دست آوردن رحمت مخصوص خدا می شوند.

پس برای رسیدن به رحمت بیشتر خدا، باید به او ایمان داشته باشیم و به حرف هایش گوش دهیم. در این صورت از رحمت مخصوص خدا که دوستی صمیمانه با او و آرامش قبلی و رسیدن به بهشت است، بهره مند می شویم. 

برداشتی از سخنان استاد  حیدری ابهری



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات