top
چرا خدا جهنم را آفرید تا آدم ها را در آن جا بسوزاند ؟

چرا خدا جهنم را آفرید تا آدم ها را در آن جا بسوزاند ؟

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: خدا اصلاً دوست ندارد کسی را به جهنم ببرد. او به ما آدم ها عقل داده است تا راه خوب را از راه بد بشناسیم و گمراه نشویم و به جهنم نرویم.

چرا خدا جهنم را آفرید تا آدم ها را در آن جا بسوزاند ؟

ببین عزیزم !

 خدا اصلاً دوست ندارد کسی را به جهنم ببرد. او به ما آدم ها عقل داده است تا راه خوب را از راه بد بشناسیم و گمراه نشویم و به جهنم نرویم. خداوند پیامبران بی شماری هم فرستاده است تا مردم را راهنمایی کنند و آن ها را از آتش جهنم بترسانند.

مطمئن باش خدا هر گنهکاری را هم به جهنم نمی برد؛ کسانی که از گناه خود پشیمان شوند و توبه کنند، به جهنم نخواهند رفت. علاوه بر این، خدا خیلی از گناهان ما را هم بدون توبه می بخشد.

رحمت خدا خیلی زیاد است. فقط کسانی به جهنم می روند که به حرف خدا گوش نکرده اند و بعد از انجام گناه، به جای توبه کردن، به انجام گناهان دیگری پرداخته اند.

آیا به نظر تو نباید آدمی مثل یزید که امام حسین (ع) را با لب تشنه شهید کرد و فرزندان او را با تازیانه زخمی کرد و آنان را را در بیابان ها آواره ساخت، به جهنم برود ؟ یا نباید آدم مثل صدام که هزاران مرد و زن بی گناه را کشت و بچه های مظلوم شهر دزفول را با موشک به قتل رساند، جهنمی شود ؟ چنین افرادی، جهنم را خودشان انتخاب کرده اند.

جایی که خدا برای ما آدم ها در نظر گرفته، بهشت است. اگر در قرآن این همه آیه می بینی که از بهشت سخن می گویند، برای همین است که ما با انجام کارهای خوب، به طرف بهشت برویم. در آیة 221 سورة بقره می خوانیم : «خداشما را به شما سوی بهشت فرا می خواند.» و در سورة آل عمران می فرماید : «بشتابید به سوی آمرزش پروردگارتان و بهشتی که وسعت آن به اندازة آسمان ها و زمین است و برای پرهیزگاران آماده شده است.»

وقتی قرآن کریم، دربارة جهنم توضیح می دهد، می خواهد ما را از خطر آن آگاه کند. اگر خدا می خواست مردم را به جهنم ببرد، دلیلی نداشت که بهشت را هم بسازد یا مردم را از خطر جهنم با خبر کند.

جهنم نتیجة کار خود آدم های کافر و انسان های گناهکار است. همان طور که اگر کسی مسواک نزند، دندانش خراب می شود و درد می گیرد و یا هر کس پرخوری کند، مریض می‌شود و همین طور اگر کسی در زمستان با پیراهن نازک بیرون برود، سرما می خورد، سرانجام آدم گناهکار نیز جهنم است.

خدا دوست دارد ما بهشتی شویم و برای ر سیدن به بهشت به ما خیلی کمک می کند؛ اما اگر کسانی بخواهند راه جهنم را انتخاب کنند تقصیر خودشان است. 

برداشتی از سخنان استاد  حیدری ابهری



مرتبه
مرتبه
مامان کوچولوها
1394/01/17 - 08:12
خیلی توضیحات قشنگی بود
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات