top
چرا خدا جن ها را آفرید تا ما را اذیت کنند ؟

چرا خدا جن ها را آفرید تا ما را اذیت کنند ؟

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: چه کسی گفته که جن ها ما را اذیت می کنند ؟! جن ها چه کار به کار ما آدم ها دارند ؟‌!

چرا خدا جن ها را آفرید تا ما را اذیت کنند ؟

چه کسی گفته که جن ها ما را اذیت می کنند ؟! جن ها چه کار به کار ما آدم ها دارند ؟‌! چرا فکر می کنیم جن ها مردم آزار هستند ؟! جن ها کاری به کار ما آدم ها ندارند. آن ها به دنبال برنامة زندگی خودشان هستند. من 37 سال دارم و در این مدت، حتی یک بار هم جن ها اذیتم نکرده اند؛ البته آدم های زیادی مرا اذیت کرده اند؛ اما جن ها هرگز مزاحمتی برایم نداشته اند.

گاهی باد، در اتاق را حرکت می دهد و ما می گوییم جن آمد. یا گربه ای، داخل حیاط خانه سر و صدا می کند و ما خیال می کنیم جن آمده است؛ در حالی که این طور نیست.

جن وجود دارد و در قرآن هم از این موجود نام برده شده؛ مثلاً در سورة سبأ آمده است : «گروهی از جن بودند که به خواست پروردگار سلیمان برای سلیمان کار می کردند.»؛ اما این که فکر کنیم جن ها موجوداتی ترسناک و مردم آزارند، درست نیست.

تو خودت فکر کن ببین آیا این همه آدم کشی، ظلم، دزدی و مردم آزاری، کار جن هاست یا آدم ها ؟ مردم مظلوم عراق را جن ها به رگبار گلوله می بندند یا انسان ها ؟ بچه های بی گناه فلسطینی را جن ها می کشند یا آدم های ظالم اسرائیلی ؟ به نظم اگر قرار باشد بترسیم، از آدم ها باید ترسید نه از جن ها.

خدا موجودات زیادی آفریده است که همه از نعمت های او استفاده می کنند و هر کدام در جایی قرار دارند. خدای مهربان؛ ماهی ها، پرنده ها، چرنده ها، خزنده ها و صدها نوع دیگر از موجودات را آفریده است که هر کدام در گوشه ای از این جهان بزرگ زندگی می کنند. از این نظر، جن ها هم مثل بقیة موجودات هستند.

آیا ماهی های دریا به دنبال آزار و اذیت ما هستند ؟ آیا پرنده های آسمان می خواهند به ما ضرر بزنند ؟ آیا حیواناتی که در جنگل ها و کوه ها و صحراها زندگی می کنند، ما را آزار می‌دهند ؟ حتماً جواب می دهی که نه، آن ها کاری به کار ما ندارند؛ پس بدان که جن ها هم به دنبال آزار و اذیت ما نیستند. 

برداشتی از سخنان استاد  حیدری ابهری



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات