top
4 روشی که کودکان را راستگو می‌کند

4 روشی که کودکان را راستگو می‌کند

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: درغگویی میان کودکان 4 تا 5 سال همیشه رواج دارد اما می‌توان با قرار دادن کودکان در محیط خانواده راستگویی را به کودک آموخت.

4 روشی که کودکان را راستگو می‌کند

احمد میهنی روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دروغگویی از نظر معنوی به معنای کتمان واقعیت است، در واقع فرد دروغگو از طریق شنونده را گمراه می سازد و خود را بیشتر نجات می‌دهد و بدینوسیله توجه دیگران را به خود جلب می‌کند.

وی افزود: یکی از عوامل دروغگویی، ترس در کودکان است، معمولا دروغ گفتن یکی از رفتارهای متداول کودکان 4 تا 5 ساله است که از لحاظ اخلاقی با مشکل روبرو می‌شوند.
دروغگویی یعنی اینکه شخص به قصد گول زدن دیگران خلاف واقعه را بیان می کند. وی اذعان داشت: گاهی والدین فرزندان خود را به دلیل انجام بعضی رفتارها مورد سرزنش قرار می‌دهند، اما توجه نمی‌کنند که خود آنها در ایجاد عادات و رفتارهای نامناسب فرزندانشان نقش موثری دارند. 
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل پرورش راستگویی در کودکان محیط خانواده است معمولا این نوع از کودکان در این خانواده‌ها طبعا به راه درستی می‌روند و راستگو بار می‌آیند.
با مهربانی و ملایمت صحبت کردن با فرزندان، هرگز کودک را با نام دروغگو صدا نزنید باعث دروغگویی کودک نشوید، مفهوم حقیقت را به کودک شناساندن از راه های راستگو شدن کودکان است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات