top
آیا خدا در زمان انسان های اولیه هم بوده است ؟

آیا خدا در زمان انسان های اولیه هم بوده است ؟

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: آیا خدا در زمان انسان های اولیه هم بوده است ؟ اگر بوده، پس چرا برای راهنمایی‌شان پیامبری نفرستاده است ؟

آیا خدا در زمان انسان های اولیه هم بوده است ؟

در جوتاب این پرسشت باید بگویم که آری، خدا در زمان انسان های اولیه و حتی پیش از به وجود آمدن آن ها هم بوده است. اگر خدا در آن زمان نبوده، پس چه کسی همان انسان‌های اولیه را آفریده است ؟ اصلاً معنی خدا یعنی کسی که همیشه بوده است و خواهد بود. قرآن دربارة خدا می گوید : (هو الاول و الاخر...)؛ «‌او اول و آخرست ...» یعنی هر موجودی را که به عنوان اولین موجود جهان فرض کنی، خدا جلوتر از آن بوده است و هر موجودی را که به عنوان آخرین موجود جهان فرض کنی، خدا پس از آن هم خواهد بود؛ پس خدا در همة زمان‌ها از جمله در زمان انسان های اولیه هم وچود داشته است.

 حالا به ادامة سؤالت می رسیم که اگر خدا بوده، پس چرا در بین انسان های اولیه، پیامبری قرار نداده است ؟ فرزند خوبم ! نمی دانم تو از کجا می گویی که خدا برای راهنمایی انسان‌های اولیه، پیامبری نفرستاده است ؟ اولین انسانی که در روی زمین آفریده شد، حضرت آدم (ع) بود که خودش یک پیامبر بود. بعد از او هم پیامبرانی به طور پیوسته برای راهنمایی مردم برگزیده شدند. اگر در بعضی از کتاب ها یا فیلم ها و کارتون های مربوط به تاریخ انسان، نامی از پیامبران به میان نمی آید، به این معنا نیست که در آن زمان، پیامبرانی نبوده اند. خداوند آن قدر به راهنمایی و هدایت انسان ها اهمیت داده است که وقتی فقط دو نفر روی کرة زمین زندگی می کردند، یک نفرشان را پیامبر قرار داده بود. منظورم از آن دو نفر، حضرت آدم (ع) و همسرش حواست. همان طور که گفتم، خود حضرت آدم (ع) پیامبر بوده است؛ پس می بینی که تاریخ انسان با آمدن یک پیامبر آغاز شده و با آمدن هزاران پیامبر دیگر ادامه یافته است.

قرآن دربارة آمدن پیامبران می گوید : «ما در میان هر ملتی پیامبر قراردادیم (تا به آن ها بگوید:) خدا را بپرستید و از (بندگی) طاغوت دوری کنید.»

منظور از طاغوت، شیطان و بت و حاکمان ستمگری است که برخی مردم، آن ها را به جای خدا می پرستیدند.

خلاصه انکه خدا همیشه به فکر راهنمایی مردم بوده و برای کمک به آنان، صد و بیست و چهار هزار پیغمبر فرستاده است. 

برداشتی از سخنان استاد  حیدری ابهری



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات