top
کتاب کودک و ایمان

کتاب کودک و ایمان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک: ما در عصری به‌سر می‌بریم که بشر تحت سیطره تمدن مدرن با سرعت به سوی سکولارشدن پیش می‌رود. تلاش غرب برای دین‌ستیزی از ملل اسلامی، هممچنان ادامه دارد...

کتاب کودک و ایمان

اصول تربیت دینی فرزندان در کتاب «کودک و ایمان»

عبداللهی ارفع در مقدمه کتاب «کودک و ایمان» به نظر برخی پژوهشگران مبنی براین‌که تربیت دینی کودکان، ضرورت چندانی ندارد اشاره کرده و نوشته است: " مخالفان تربیت دینی کودکان، این تردید را در مجامع علمی مختلف مطرح می‌کنند و با ترفندهای مختلف سعی دارند به جوامع اسلامی بقبولانند که تربیت دینی کودکان، امری غیرضروری است "

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «کودک و ایمان» پژوهش و تالیف محمد عبداللهی ارفع است که به ضرورت تربیت دینی کودکان به همراه توضیح برخی اصول و روش‌های مهم در تربیت دینی کودک می‌پردازد.

نویسنده در ابتدای کتاب آورده است: «ما در عصری به‌سر می‌بریم که بشر تحت سیطره تمدن مدرن با سرعت به سوی سکولارشدن پیش می‌رود. تلاش غرب برای دین‌ستیزی از ملل اسلامی، هم چنان ادامه دارد... در این میان دلسوزان و پرورش‌یافتگان مکتب اسلام، در دهه‌های اخیر برای حفظ هویت دینی خود، تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند. از منظر عالمان دین و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت در راس همه این تلاش‌ها، تربیت فرزندانی دیندار، مومن، بابصیرت و مقاوم در برابر هجوم فرهنگ بیگانه قرار داشته و دارد.»

عبداللهی ارفع همچنین در مقدمه کتاب «کودک و ایمان» با اشاره به نظر برخی پژوهشگران مبنی براین‌که تربیت دینی کودکان، ضرورت چندانی ندارد چراکه بچه‌ها به‌طور فطری خداجو هستند نوشته است:  " مخالفان تربیت دینی کودکان، این تردید را مستدل به دلایل ظاهرا مترقی ولی در باطن، غلط و خیانت‌بار در مجامع علمی مختلف مطرح می‌کنند و با ترفندهای مختلف سعی دارند به جوامع اسلامی بقبولانند که تربیت دینی کودکان، امری غیرضروری است "

محمد عبداللهی ارفع در کتاب «کودک و ایمان» گوشه‌ای از تلاش‌های صاحب‌نظران امر تعلیم و تربیت اسلامی را به‌طور خلاصه گردآوری کرده و در اختیار معلمان دینی قرار داده است. در فصل اول این کتاب به بررسی مفهوم تربیت و همچنین تربیت دینی از منظر متون اسلامی پرداخته شده است.

در فصل دوم و سوم کتاب به موضوع اصلی پژوهش، یعنی امکان و ضرورت تربیت دینی کودک توجه شده و در چهارمین و آخرین فصل، خلاصه‌ برخی از اصول و نکات اساسی در تربیت دینی کودک آورده شده است.

کتاب «کودک و ایمان» پژوهش و تالیف محمد عبداللهی ارفع را کتاب‌های حاجی لک لک (واحد کودک و نوجوان انتشارات تیمورزاده) در 3000 نسخه و به قیمت 3500 تومان منتشر کرده است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات