top
آموزش کودکان زیر 7 سال

آموزش کودکان زیر 7 سال

آموزش کودکان زیر 7 سال


اصول تربیت می گوید، کودک باید آن چیزی شود که استعدادش را دارد نه آنچه که شما می خواهید و تربیت با آموزش مستقیم تنافی دارد لذا باید کودکان را در فضا و محیط یادگیری قرار دهید.این مبحث را با استناد به سخنان استاد تراشیون ادامه می دهیم.

ویژگی های محیط یادگیری:
1) پرهیز از آموزش مستقیم. کودکانتان را در 7 سال اول، رها کنید تا بازی کنند و در 7 سال دوم، آموزش را شروع کنید.

2) محیط یادگیری باید متناسب با خصوصیت و ویژگی تقلید گری کودک باشد.یعنی باید از حواس کودک مخصوصا حواس بصری و شنوایی، به بهترین نحو استفاده شود.

3) افرادی که در محیط قرار دارند باید محدود باشند.

4) امکانات مناسب باید در محیط موجود باشد.
نیاز بچه ها تا ۷ سال اول باید بر اساس طبیعتشان باشد. یعنی همان بازی وجنب وجوش. این کودکان، صبور و باهوش می شوند.

چرا بچه ها آموزش مستقیم نمی توانند داشته باشند؟
تحلیل منجر به یادگیری می شود.آموزش، نیاز به پیش نیازهایی مثل تصاویر و مفاهیم دارد و بالطبع  پیش نیاز بازی، نیاز به آموزش را ایجاد می کند.بنابراین مادران باید بجای آموزش دینی به دنبال تربیت دینی باشند.
تجربیات این دوران، پیش نیاز آموزش مستقیم در 7 سال دوم است.لذا هر چه اجازه دهید کودکتان، تجربیات محسوس و قابل لمس تری داشته باشد، موفق تر خواهد بود.بهتر است قوانین را نیز در قالب بازی به کودک بیاموزید.
متأسفانه بسیاری از والدین در 7 سال اول کودک را به کلاسهای حفظ قرآن ، زبان و ... می فرستند و تمام وقت شبانه روزش را پر می کنند.انس با قرآن یعنی شنیدن آن در سنین زیر 7 سال خوب است اما حفظ و آموزش آن خیر.حفظ قرآن ارزش والایی دارد اما لازم نیست با زور و اجبار برای کودک انجام شود.
اسلام می گوید سال سوم، بچه ها وزیر هستند به این معنی که باید مسئولیت بر دوششان گذاشت تا مشغول شوند.در 7 سال اول و دوم  باید شخصیت کودک را آماده و بازسازی کرد و در دوره سوم به او کار و مسئولیت سپرد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات