top
«بسم اللَّه الرحمن الرحیم»

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم»

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم»

والدینی که فرزند آنها کلمه «بسم اللَّه الرحمن الرحیم» را فرا می گیرد

 

1- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هنگامی که آموزگار به کودکی «بسم اللَّه الرحمن الرحیم» را می آموزد.

 

و آن کودک کلمه «بسم اللَّه الرحمن الرحیم» را فرا می گیرد و بر زبان جاری می کند در این هنگام خدای متعال برای آن کودک و برای والدین او  و برای آن آموزگار دوری و برائت از آتش جهنّم را می نویسد.

 

2- روزی حضرت عیسی علیه السلام از کنار قبری می گذشت و مشاهده نمود ملائکه عذاب مُرده ای را که در داخل آن قبر قرار داشت مورد عذاب قرار می دهند.

حضرت عیسی علیه السلام از آن قبر گذشت و به طرف کاری که داشت رفت آن حضرت پس از انجام کارهای خود. دوباره گذارش به آن قبر افتاد.

 

امّا مشاهده کرد که ملائکه رحمت- در حالی که طبقه ایی از نور در دستشان بود- کنار آن قبر ایستاده اند حضرت عیسی علیه السلام از این امر متعجّب شد و بعد از بجای آوردن نماز بدرگاه خداوند دعا نموده و سبب این امر را از خدای عزّ وجلّ سؤال کرد؟

 

خدای متعال در پاسخ به او وحی فرمود: - ای عیسی- این شخص مُرده. بنده ای گناهکار بود. که مستحقّ عذاب بود امّا او در هنگام مرگ همسری داشت که او باردار بود و آن زن بعد از مرگ آن مرد  فرزندش را به دنیا آورده و او را تربیت نمود و هنگامی که آن فرزند بزرگ شد. او را به مکتب خانه فرستاد و معلّم- در مکتب خانه- به او کلمه بسم اللَّه الرحمن الرحیم را آموخت و او این کلمه را بر زبان جاری ساخت.

به همین دلیل من حیا کردم از اینکه پدری را در درون زمین عذاب نمایم در حالی که فرزندش- بر روی زمین- اسم مرا بر زبان جاری می کند.

 

حفظ حرمت «بسم اللَّه الرحمن الرحیم» توسّط فرزند

والدینی که فرزند آنها حرمت «بسم اللَّه الرحمن الرحیم» را حفظ می کند

 

3- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به این مضمون فرمود:

شخصی که نوشته «بسم اللَّه الرحمن الرحیم» را که روی زمین افتاده باشد- بخاطر حفظ حرمت خدای عزّ وجلّ و نام او- بردارد. و از پایمال شدن آن جلوگیری نماید.

چنین شخصی- نزد خدای متعال- در زمره صدّیقین خواهد بود و این کار او  باعث تخفیف عذاب از والدینش می گردد اگر چه آنها مشرک باشند.

والدینی که فرزند آنها حرمت اسماء اللَّه تعالی را حفظ می کند

 

4- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به این مضمون فرمود:

شخصی که کاغذی را که بر روی زمین افتاده. و نام خدای عزّ وجلّ در آن نوشته شده است را- بخاطر حفظ حرمت نام خدا- بردارد و از پایمال شدن آن جلوگیری نماید چنین شخصی- در نزد خدای متعال- در زمره صدّیقین خواهد بود و این کار او باعث تخفیف عذاب از والدینش می گردد- اگر چه آنها مشرک باشند.

 

5- و در حدیثی دیگر چنین آمده است: خدای متعال نام چنین شخصی را در اعلی علّیین بالا می برد و این کار او باعث تخفیف عذاب والدینش می گردد اگر چه آنها کافر باشند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات